« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Kraj je nastavne 2023./2024. godine pa su tako i u tijeku završne aktivnosti projekta Živimo zelenije i održivije koji je na međunarodnoj eTwinning sceni aktualan drugu godinu za redom. Ovaj projekt autorski je projekt učiteljice Marine Arambašić koji je nastao u suradnji s projektnim partnericama Ivanom Rendulić iz OŠ Lipovac (RH) i Biljanom Popović iz OŠ "Knez Sima Marković" Barajevo (RS). Projekt je osmišljen s ciljem poticanja volonterskog, društvenog, praktičnog i kreativno stvaralačkog rada te aktivne participacije djece u ekološkim aktivnostima škole, lokalne zajednice i šire. Sve provedene projektne aktivnosti bile su usmjerene na održiviji način života i primjenu ekoloških načela.
Trenutno su projektni partneri i sudionici projekta u fazi prijava projekta za oznaku kvalitete na eTwinning platformi, a ujedno pišu i izvješća za Udrugu hrvatskih učitelja razredne nastave Zvono koja je pokrovitelj ovog projekta.
O PRODENIM AKTIVNOSTIMA:
Projektne aktivnosti pružaju učenicima spoznaje o potrebama suvremenog doba na globalnoj i lokalnoj razini kao i spoznaje o raznolikosti prirode, nužnosti održivog upravljanja prirodnim i ljudskim potencijalima, osobnim i zajedničkim pravima, ali i odgovornostima.
Aktivnosti potiču učenike uključene u projekt na praktičnost, poduzetnost, inovativnost, kritičko promišljanje, sposobnost prilagodbe promjenama, sposobnost rješavanja problema i aktivno participiranje u lokalnoj zajednici.
Projektne aktivnosti uvrštene su u kurikulume škola, a provodile od kolovoza 2023. Sam kraj i zatvaranje projekta je u kolovozu 2024. godine.
Zadatci na kojima su učenici radili ostvareni su na obveznim i izbornim predmetima, satu razrednika, integriranoj nastavi, izvanučioničkoj nastavi, terenskoj nastavi i izvannastavnim aktivnostima te kroz povezanost s ostalim međupredmetnim temama i područjima kurikuluma.
U projekt je aktivno bilo uključeno 30 partnera iz dvije europske zamlje koji su svakog mjeseca surađivali na zadnim temama te kroz projekt, osim zajedničkih suradničkih tema, samostalno provodili i predložene izazove. Kroz predložene izazove učenici su naučili nove sadržaje o određenim temama, skretala se pažnja na ugrožene vrste, značaj šuma i voda, energetsku učinkovitost, reciklažu, odgovorno ponašanje prema životnoj sredini, podizala se ekološka svijest.
Kroz projekt uključili smo se i u nekoliko nacionalnih kampanja poput Rezolucija Zemlja, Zasadi stablo ne budi panj, Volim šume i 5.Kreativni Art(d)eko natječaj.
Autorski tim vjeruje da su ekološke odluke svakog pojedinca važne i da male pojedinačne akcije pripremaju djecu za doživotne navike. Donošenje odluka podrazumijeva i odgovornost za njihovo provođenje, tj. poduzimanje konkretne akcije te je projekt i vođen u tom smijeru.
Projekt Živimo zelenije i održivije će se nastaviti i u idućoj godini suradnjom partnera u razvijanju ljubavi prema životinjama, briga o njima, poboljšanju odnosa prema životinjskim vrstama širom svijeta i pružanje podrške pojedincima, grupama i organizacijama koje brinu o životinjama i osposobljavanje učenika da istraživačkim radom odaberu relevantne izvore podataka iz kojih će upoznati svijet oko sebe.
AUTORICA PROJEKTA: Marina Arambašić