« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Da bismo mogli postići određeno (poželjno) afektivno stanje, odnosno regulirati nepoželjna stanja, moramo imati dovoljno znanja o tome: kako protok vremena utječe na emocije, kako se one međusobno razlikuju, koja je emocija prikladna za koju situaciju i slično.
Upravo je znanje o emocijama ono koje unaprjeđuje svjesnost o različitim aspektima emocionalnog funkcioniranja, odnosno onome što se naziva emocionalna inteligencija.
Većina evaluiranih programa temelji se upravo na povećanju znanja o emocijama te njihovog razumijevanja, što ima značajne efekte na razvoj emocionalne inteligencije.
Nalazi istraživanja pokazuju da su programi za poticanje emocionalnih vještina kod djece (koji razvijaju vještine prepoznavanja, razumijevanja, izražavanja i regulacije emocija) povezani s psihološkom dobrobiti, većom socijalnom kompetentnošću, kao i većim akademskim uspjehom (Rivers i sur., 2013).
Upravo iz tih razloga i naša škola odlučila se uključiti u evaluaciju programa Emocionalnog opismenjavanja kojeg provodi Studij psihologije Filozofskog fakulteta u Rijeci pod vodstvom prof.dr.sc. Vladimira Takšića i dr.sc. Tamare Mohorić, a u kojem sudjeluje preko 20 drugih škola iz cijele Hrvatske.
Provedba programa uključivala je učenike 5.a, 5.b, 5.i te 6.a razreda naše škole. Učenici tih razreda bili su podijeljeni u dvije grupe – eksperimentalnu koja će proći kroz program (5.b i 6.a) i kontrolnu koja će poslužiti za usporedbu dobivenih rezultata mjerenja (5.a i 5.i). Program je počeo prvim mjerenjem s nekoliko upitnika čiji cilj je ispitati trenutna znanja o emocijama. Nakon toga, eksperimentalna grupa uključena je u program koji je proveden kroz 7 radionica (SRZ) tijekom kojih se obradilo 7 različitih emocija.
Po završetku provedbe programa (krajem prvog polugodišta), napravljeno je drugo mjerenje u obje grupe te krajem mjeseca svibnja i treće mjerenje.
Slijedi nam nestrpljivo očekivanje rezultata istraživanja.
Svima koji su sudjelovali, učenicima i razrednicima, puno hvala na suradnji. Posebno hvala razrednicama 5.b i 6.a, Mirti Ćosić te Kristini Mirković tj, Gabrijeli Jevđenić koje su nesebično osigurale vrijeme i prostor za provedbu radionica.