« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Sjajne vijesti obilježile su kraj nastavne godine u našoj školi. Klara Vidaković, učenica 2. razreda Područne škole Ivanovci pod mentorstvom svoje učiteljice Ljiljane Marinjak ostvarila je 1. mjesto na Međunarodnom likovno – literarnom natječaju „Jezik – riječ, maska, ljubav, štit i mač“.
Zapažen rezultat, 4.mjesto, ostvarili su i učenici Fabijan Pavošević iz 1.razreda (mentorica Marija Bulut Lukačević), Luna Stanić iz 2.razreda ( mentorica Ljiljana Marinjak) i Marta Dorić ( mentorica Marina Arambašić).
U ovogodišnjem, jubilarnom 20. po redu Međunarodno likovno – literarnom natječaju Iserlohn – Essen - Orašje – Bjelovar – Zagreb, sudjelovalo je 800 radova djece hrvatskog podrijekla iz 16 zemalja.
Inicijatori i ujedno organizatori natječaja su bili likovni umjetnici iz Iserlohna Ankica i Ante Karačić, a natječaj je bio raspisan za djecu Hrvata u iseljeništvu i djecu iz Hrvatske u dobi od 1. do 8. razreda osnovne škole ( iz Njemačke do 12. razreda), a pod pokroviteljstvom Središnjeg državnog ureda za Hrvate izvan Republike Hrvatske i Hrvatske matice iseljenika, a u suradnji internetskog portala Hrvatski Glas Berlin i Matice hrvatske za Ruhrsko područje, Osnovne škole “Orašje” i Ogranka Hrvatskog pedagoško-književnog zbora Bjelovar.
Cilj natječaja je bio otkriti što se sve krije u značenju jezika za čovjeka, a čega djeca najčešće nisu ni svjesna, promotriti njegovo “magično” djelovanje na druge, njegovu ljepotu, jačinu i boju koja nas prati još od djetinjstva i obilježi nas već mjestom rođenja. Dugo toga nismo svjesni sve dok nam u život ne uđe još jedan drugi jezik ili treći, bilo preseljenjem, dolaskom stranaca koji govore druge jezike ili učenjem novih jezika. U trenutku se odmah pomisli na govorne jezike, a koliko tek jezika ima koji se ne čuju. To su oni jezici u slikama, bojama, pokretima, mirisima, hrani koji se vide, mirišu i osjete. Bogatiji smo sa puno različitih jezika zato ih je potrebno njegovati, graditi, paziti i učiniti njima najbolje što se može. Jezik nam može biti i dobra riječ i maska iza koje se možemo odmoriti i ljubav koju možemo dati i primiti. Jezikom se možemo zaštititi i obraniti, i na kraju kistom i perom, jezicima umjetnosti, sve to nacrtati i napisati. Ovogodišnja tema tražila je odgovore na pitanja što sve možemo reći jezikom i zašto nam je bitan?
https://hrvatskiglas-berlin.eu/?p=199931
Ljiljana Marinjak
U nastavku pogledajte nagrađene i pohvaljene učeničke radove u ovom natječaju:
Klara Vidaković, 2.i.
Luna Stanić, 2.i.
Fabijan Pavošević, 1.i.
Marta Dorić 3.i