Kako bi učenicima na zanimljiv način približile prirodne znanosti, potaknule njihov istraživački duh i pokrenule ih u smjeru aktivne brige za prirodu i životnu sredinu učiteljice naše škole Marina Arambašić, Marija Bulut Lukačević i Ljiljana Marinjak uključile su svoje učenike 2.a, 2.i i 3.i razreda u međunarodni eTwinning projekt Ptice naše komšinice. Projekt su osmislile i pokrenule učiteljice Biljana Popović iz OŠ Knez Sima Marković, Republika Srbija i Marina Arambašić iz OŠ Ladimirevci, Republika Hrvatska. Povezivanje s prirodom počinje otvaranjem vrata i prozora učionice te korištenjem svih osjetila. Izvan učionice, učenici imaju priliku istraživati i izravno saznati više o živom svijetu oko njih. Kada izlaze u prirodu, mogu uživati u zvucima ptica, proučavati i štititi ptice, te učiti o različitim vrstama ptica, njihovim fizičkim osobinama, staništima, razmnožavanju, ishrani, načinu života u prirodi i njihovoj povezanosti s ljudima.
Cilj ovog projekta je otkrivanje čudesnog svijeta ptica, produbljivanje interesa i radoznalosti djece za ptice, razumijevanje značaja ptica za čovjeka i prirodu, razvijanje odgovornog odnosa prema pticama, razumijevanje problema njihovog opstanka i značaja pomoći pticama stanaricama da lakše prezime zimu, primjena znanja u odlukama i postupcima u svakodnevnom životu (kako odluke koje donosimo mogu uticati na populaciju ptica u našem susjedstvu), preuzimanje odgovornosti za naš dom, školu i izbore koje činimo, skretanje pažnje javnosti na probleme u zaštiti vrsta i staništa ptica, razvijanje ljubavi prema pticama i promoviranje promatranja ptica, razvijanje odgovornog odnosa prema životnoj sredini i poticanje učenika za aktivno sudjelovanje u očuvanju životne sredine.
Tokom rada na projektu učenici su realizirali raznovrsne aktivnosti koje smo provodili tijekom različitih godišnjih doba: JESEN – proučavanje života ptica, promatranje ptica, pravljenje hranilica za ptice; ZIMA – prihranjivanje ptica uz obilazak hranilica i dopunjavanje hrane, proučavanje prehrane ptica i staništa na kojima žive; PROLJEĆE – igre koje oponašaju ptice, postavljanje kućica za ptice i promatranje ptica; LJETO – pravljenje i održavanje pojilica za ptice, izrada bedževa- Prijatelji ptica, rješavanje kvizova i evaluacija projektnih aktivnosti.
Tijekom sva četiri godišnja doba istraživali smo i upoznavali vrste ptica u školskom dvorištu, na putu od kuće do škole, u okolini. Prikupljene podatke bilježili smo u terenski dnevnik. Kroz timski mješoviti rad ugostili smo maskotu projekta, jednog malog slavuja koji je “sudjelovao” u našim nastavnim aktivnostima i upoznao OŠ Ladimirevci i PŠ Ivanovci. Kasnije smo slavuja poslali u partnersku OŠ Čazma. Izradili smo zajednički goblen s motivom slavuja, koji je također putovao od škole do škole te je svaki partner dao svoj doprinos. Kreirali smo poster projekta, suradničku e-knjigu s osobnim kartama ptica, suradnički kalendar s motivom ptica, brošure o značaju ptica i jednostavnim akcijama za pomoć pticama, e-album/zbirku učeničkih kreativnih radova.
Na kraju projekta učenici su dovršili KWL tablicu kojom su osvijestili što su prije znali o pticama, što su željeli naučiti te što su naučili o pticama. Na završnoj videokonferenciji projektnih partnera predstavili smo odrađene aktivnosti i svoja iskustva iz sudjelovanja u ovom projektu.
Tijekom rada na projektu, učenici su usvojili prirodoslovne vještine koje će moći koristiti kroz život: pažljivo promatranje ptica, korištenje dalekozora, prepoznavanje različitih vrsta ptica, vođenje terenskog dnevnika, izrada bilješki i uživanje u prirodi.






Marina Arambašić, Ljiljana Marinjak i Marija Bulut Lukačević