Učenici 2. i 3. razreda Područne škole Ivanovci s velikim zanimanjem sudjelovali su u provedbi međunarodnog projekta „Živimo zdravo 5“, koji je realiziran putem platforme eTwinning. Autorice projekta, Melita Pek iz Republike Hrvatske i Slavica Pokornić iz Republike Srbije, okupile su učitelje i učenike iz više škola regije s ciljem jačanja svijesti o važnosti zdravog načina života već od najranije dobi.
Projekt je zamišljen kao suradnička inicijativa koja promiče zdravlje kao temeljnu vrijednost u svakodnevici djece. Glavni cilj bio je razvijanje svijesti o očuvanju tjelesnog i mentalnog zdravlja, kroz usvajanje i njegovanje zdravih životnih navika. Pritom je poseban naglasak stavljen na važnost pravilne prehrane, svakodnevne tjelesne aktivnosti, osobne higijene i usvajanju pravilnih životnih navika. Projekt je interdisciplinaran i integriran u postojeće kurikulume nastavnih predmeta i međupredmetnih tema, što znači da su se teme zdravlja prožimale kroz sve nastavne predmete – od prirode i društva, tjelesne i zdravstvene kulture, matematike, hrvatskog jezika do likovne kulture. Na taj su način učenici istodobno razvijali i znanja i vještine iz različitih obrazovnih područja, istovremeno jačajući vlastitu odgovornost za svoje zdravlje. Kroz raznolike aktivnosti – edukativne, istraživačke i kreativne – učenici su projekt doživjeli kao zabavno učenje kroz igru i stvaranje.
Ostvareni ishodi učenja:
PID OŠ A.2.1. Učenik uspoređuje organiziranost u prirodi i objašnjava važnost organiziranosti.
PID OŠ B.2.1. Učenik objašnjava važnost odgovornoga odnosa čovjeka prema sebi i prirodi.
PID OŠ C.2.2. Učenik raspravlja o ulozi i utjecaju pravila, prava i dužnosti na zajednicu te važnosti odgovornoga ponašanja.
OŠ TZK A.2.1. Izvodi prirodne načine gibanja i mijenja položaj tijela u prostoru.
OŠ TZK A.2.2. Provodi elementarne igre.
OŠ TZK D.2.4. Aktivno sudjeluje u elementarnim igrama koje razvijaju samopoštovanje, samopouzdanje i ustrajnost.
OŠ HJ A.3.1. Učenik razgovara i govori tekstove jednostavne strukture.
OŠ HJ A.3.3. Učenik čita tekst i pronalazi važne podatke u tekstu.
PID OŠ B.3.1. Učenik raspravlja o važnosti odgovornoga odnosa prema sebi, drugima i prirodi.
OŠ TZK A.3.1. Usavršava prirodne načine gibanja.
OŠ TZK D.3.1. Koristi osnovne kineziološke aktivnosti na otvorenim vježbalištima.
OŠ TZK D.3.2. Izvodi raznovrsne vježbe u svrhu poboljšanja sustava za kretanje.
MAT OŠ E 2.1. Koristi se podatcima iz neposredne okoline.
Međupredmetne teme:
zdr A.1.2. Razlikuje osnove pravilne prehrane od nepravilne prehrane i opisuje važnost tjelesne aktivnosti.
zdr.A.1.3.Opisuje načine održavanja i primjenu osobne higijene i higijene okoline.
zdr.A.1.1. B Opisuje važnost redovite tjelesne aktivnosti za rast i razvoj.
uku A.1.4. Učenik oblikuje i izražava svoje misli i osjećaje.
uku D.1.2. Ostvaruje dobru komunikaciju s drugima. Uspješno surađuje.
osr B.1.2. Razvija komunikacijske kompetencije.
ikt A.1.1. Učenik uz pomoć učitelja odabire digitalnu tehnologiju za obavljanje jednostavnih zadataka.
ikt A.1.3. Učenik prepoznaje utjecaj tehnologije na zdravlje i okoliš.
A.2.2.A Razlikuje pravilnu od nepravilne prehrane i razumije važnost pravilne prehrane za zdravlje.
A.2.2.B Primjenjuje pravilnu tjelesnu aktivnost sukladno svojim sposobnostima, afinitetima i
zdravstvenom stanju.
A.2.3. Opisuje važnost održavanja pravilne osobne higijene za očuvanje zdravlja s naglaskom na pojačanu potrebu osobne higijene tijekom puberteta.
osr B.2.2. Razvija komunikacijske kompetencije.
U sklopu projekta učenici su sudjelovali u raznim aktivnostima usmjerenima na poticanje zdravih životnih navika. Raspravljali su o razlikama između zdravih i nezdravih namirnica, vodili dnevnik svojih prehrambenih navika, a kroz likovne i pisane radove izražavali su vlastito razumijevanje zdravog načina života. Učenici su redovito sudjelovali u tjelesnim aktivnostima – vježbanju, šetnjama i igrama na otvorenom – čime su razvijali svijest o važnosti kretanja. Učili su o higijeni kroz praktične zadatke, povezujući teorijska znanja s primjenom u svakodnevici.
U svim aktivnostima učenici su razvijali ključne kompetencije, poput:
- komunikacije na materinskom i stranom jeziku (izražavanje stavova, prezentiranje),
- matematičkih vještina (prikupljanje podataka, izrada grafikona, mjerenje),
- digitalnih kompetencija (izradu sadržaja na računalu, korištenje digitalnih alata),
- kreativnog mišljenja i stvaralačkog izražavanja
- socijalnih i građanskih vještina (timskog rada, empatije, prihvaćanja različitosti).
Učenici su pokazali zanimanje, suradnički duh i spremnost na promjenu navika u korist zdravlja. Ovaj projekt potvrdio je koliko je važno o zdravlju učiti od malih nogu, kroz igru i istraživanje.
Rezultati evaluacije pokazali su pozitivan pomak u svijesti i ponašanju učenika, s vidljivim poboljšanjima u odnosu prema prehrani, tjelesnoj aktivnosti i higijeni. Učenici su pokazali veću motiviranost za samostalno donošenje zdravih odluka, što potvrđuje i njihova spremnost da preuzmu odgovornost za vlastito zdravlje.




Ljiljana Marinjak i Marija Bulut Lukačević