Datum objave: 9. lipnja 2025.
Kategorija: eTwinning

Razvijamo digitalne vještine – korak po korak

O projektu

U današnjem digitalnom svijetu, razvijanje digitalnih vještina postaje jedna od ključnih komponenti suvremenog obrazovanja. Djeca se sve ranije susreću s tehnologijom, a njena primjena u nastavi pruža brojne mogućnosti za kreativno učenje, istraživanje i suradnju. Međutim, uz te prednosti dolaze i izazovi, poput sigurnosti na internetu i odgovornog ponašanja u digitalnom okruženju. Međunarodni eTwinning projekt Webučionica 4.0, čije su autorice Sandra Vuk (Republika Hrvatska) i Vesna Nedanovska (Sjeverna Makedonija), usmjeren je upravo na razvijanje tih vještina, s naglaskom na sigurnost, odgovornost i kreativnost u korištenju digitalnih alata.

Koje smo alate upoznali?

Tijekom ove 2024./2025. školske godine, učenici 2. i 3. razreda Područne škole Ivanovci, u okviru projekta Webučionica 4.0 upoznali su brojne digitalne alate koje su koristili za kreativno izražavanje, istraživanje i međusobnu suradnju. Kroz interaktivne kvizove u alatu poput Geniallyja, učenici su ponavljali gradivo i provjeravali svoje znanje u okviru pročitanih lektirnih djela, čime su povezali digitalne kompetencije i čitanje.  Suradnički rad na Google prezentacijama potaknuo je odgovornost i timski duh, dok su kroz Wordwall i Kahoot igrali edukativne igre koje su dodatno učvrstile njihovo znanje. Korištenjem WordClouds učenici su vizualizirali ključne riječi iz gradiva, što im je pomoglo u boljem razumijevanju i pamćenju sadržaja. Interaktivni sadržaji izrađeni u LearningApps i slagalice u Jigsaw Puzzles dodatno su obogatili nastavni proces, čineći ga dinamičnim i zanimljivim. Kroz Padlet su dijelili svoja mišljenja i ideje, razvijajući komunikacijske vještine i timski rad. Microsoft Forms su koristili za ispunjavanje uvodnih i završnih anketa u okviru ekoloških i volonterskih projekata, dok je platforma Adobe Connect omogućila povezivanje s učenicima iz drugih škola i razmjenu primjera dobre prakse. U Classtoolu i Break Your Own News učenici su se zabavili izrađujući lažne vijesti i oglase, a Google karta omogućila im je istraživanje geografskih tema kroz zanimljive i interaktivne zadatke. Učenici su također izrađivali prezentaciju  u Swayu i tako na zanimljiv način prikazali svoje znanje o prometu i sigurnosti. Koristili su alat Flippity za izradu digitalnih uradaka, poput kotača sreće za nasumični odabir učenika, oblaka riječi za izražavanje dojmova i kreativnih natpisa kroz zabavne fontove. Također su se upoznali s osnovama digitalnog crtanja u programu Microsoft Bojanje, što je dodatno razvilo njihovu kreativnost.

Dijeljenje primjera prakse

U okviru projekta Webučionica 4.0, učiteljice Marija Bulut Lukačević i Ljiljana Marinjak predstavile su suradničke aktivnosti eTwinning projekta Uz čitanje riječi rastu. Tijekom 20 minuta prezentacije učiteljice su sudionicima videokonferencije pokazale inovativne metode poučavanja i primjere uporabe digitalnih alata u radu s učenicima.

Važnost sigurnosti na internetu

U sklopu projekta, učenici su educirani o sigurnom korištenju interneta i digitalnih uređaja. Posebnu pažnju posvetili smo prepoznavanju rizika i načinima zaštite privatnosti, kao i odgovornom ponašanju na mreži. Kroz obilježavanje Dana sigurnijeg interneta, učenici su potaknuti da razmišljaju o svom digitalnom identitetu, digitalnim tragovima koje ostavljaju te o važnosti poštivanja drugih korisnika interneta. Time smo željeli stvoriti temelj za sigurnu i odgovornu digitalnu budućnost naših učenika.

I na kraju…

Projekt Webučionica 4.0 omogućio je učenicima da na interaktivan, kreativan i siguran način razvijaju digitalne vještine koje će im biti od velike koristi u daljnjem školovanju i životu. Kroz raznovrsne digitalne alate i timski rad, učenici su stekli ne samo tehničke kompetencije već i važne socijalne, komunikacijske i građanske kompetencije. Sigurnost na internetu i odgovorno korištenje digitalnih sadržaja istaknuli smo kao temeljne vrijednosti, jer bez njih digitalno znanje ne može biti potpuno.

Naša je želja da učenici nastave razvijati svoju digitalnu pismenost, istražuju nove alate i znanja, te da budu svjesni svoje uloge kao odgovornih i sigurnih sudionika digitalnog svijeta. Projekt Webučionica pokazao se kao izvrsna platforma za ostvarivanje tih ciljeva, a naša škola ponosno je sudjelovala u njegovoj provedbi.

                                                                                                                                               

  Ljiljana Marinjak i Marija Bulut Lukačević

Pročitajte još

Skip to content