Datum objave: 11. lipnja 2025.
Kategorija: eTwinning

Kreativnost bez granica, međunarodni eTwinning projekt „U svijetu likovnih umjetnika 7“

Projekt „U svijetu likovnih umjetnika 7“ predstavlja nastavak ovog uspješnog međunarodnog eTwinning projekata koji promiče vizualnu umjetnost, kulturnu razmjenu i digitalnu pismenost među učenicima osnovnoškolske dobi. Sedmi po redu nastavak ovoga projekta realiziran je tijekom školske godine 2024./2025., okupljajući učitelje i učenike iz brojnih europskih zemalja, pod autorstvom učiteljica Sandre Vuk (RH), Nevenke Dimač (RH) i Snežane Stević (BiH).

Glavni ciljevi projekta bili su: upoznati učenike s najvažnijim domaćim i svjetskim likovnim umjetnicima i njihovim djelima, potaknuti razvoj estetske osjetljivosti, kreativnog izražavanja i likovne pismenosti, razvijati digitalne kompetencije korištenjem alata kao što su Canva, Padlet, Genially, Book Creator i drugi, unaprijediti komunikaciju i suradnju među školama na međunarodnoj razini.

Kako je projekt proveden u našoj školi

U našoj školi u ovaj projekt bili su uključeni učenici 2.i razreda s učiteljicom Marijom Bulut Lukačević te učenici 3.i razreda s učiteljicom Ljiljanom Marinjak. Tijekom trajanja projekta, učenici su kroz različite zadatke i radionice istraživali živote i radove slavnih umjetnika poput Kevina Houchina, Pabla Picassa, Marc Chagalla, Paula KLeea, Mirne Sišul. Inspiracija im je bio i Wassily Kansinsky, Paul Cézann, Henri Matiss, Joan Miró i mnogi drugi. Svaki mjesec bio je posvećen drugom umjetniku ili pravcu u likovnoj umjetnosti.

Aktivnosti učenika uključivale su analizu umjetničkih djela i interpretaciju pomoću vizualnog jezika, izradu vlastitih radova inspiriranih stilom predstavljenih umjetnika te izložbe učeničkih radova. Tako su učenici 2. razreda slikali cirkus po uzoru na Marc Chagalla. Po uzoru na rad Paula Kleea te njegovo likovno djelo Dvorac i sunce, slagali su geometrijske oblike od kolaža u božićno drvce Umjetnička djela Pabla Picassa inspirirala su učenike za slikanje maski, a baš poput rada Kevina Houchina izradili su svoj ples crte koristeći vunu i vodene boje. Umjetnost Mirne Sišul koja  donosi vedrinu, unosi u prostor razigranu i tihu svečanost, zadovoljstvo i sreću inspirirala je učenike 2. razreda da naslikaju naslovnicu književnog djela Plesna haljina žutog maslačka i na taj način su učenici povezali književnu i likovnu umjetnost. Kandinski je bio ključna figura u razvoju apstraktne umjetnosti i čisto vizualnog izražavanja, njegovo djelo nadahnulo je učenike 3. razreda da primjene njegov likovni izričaj na motivu jabuke. Picassov osebujan i pomalo ekscentričan stil posebno je inspirirao učenike, koji su odlučili reinterpretirati njegovu estetiku oslikavajući sebe i svoje emocije. Da umjetnost može biti povezana sa zdravim načinom života pokazali su učenici 3. razreda, koji su proučavali rad Paula Cézannea, poznatog francuskog slikara, koji je često u svojim djelima prikazivao voće i povrće, plodove su oblikovali u plastelinu u minijaturnom obliku. Henri Matiss je poznat prije svega po svojoj maštovitoj upotrebi boja u slikanju i originalnoj tehnici izrezivanja oblika u kolažu. Slične oblike i način rada, učenici 3. razreda pokušali su prenijeti na svoje radove. ​Joan Miró predstavljen je na neobičan način kroz digitalnu formu. Nakon što su se učenici upoznali s biografijom ovog poznatog umjetnika i pogledali zanimljivu video animaciju, dobili su poseban zadatak – u alatu Bojanje 3D pokušati izraziti prepoznatljiv umjetnikov stil i likovni izraz.​

Učenici su sudjelovali i u suradničkom radu u međunarodnim timovima putem TwinSpace platforme te su slali čestitke jedni drugima inspirirane poznatim umjetničkim djelima i izrađivali su zajednički kalendar za 2025. godinu.

Projekt je kod učenika pobudio velik interes za likovnu umjetnost i proširio im vidike o kulturnom naslijeđu različitih zemalja. Posebna vrijednost projekta je u tome što su učenici na zabavan i interaktivan način učili o umjetnosti, razvijajući pri tome i druge ključne kompetencije: timski rad, digitalnu pismenost, kritičko mišljenje i estetsku osjetljivost. Uz to, projekt je prepoznat i od strane nacionalnih službi za podršku eTwinningu te je nagrađen nacionalnom oznakom kvalitete, a prijavljen je i za europsku oznaku kvalitete.

Projekt „U svijetu likovnih umjetnika 7“ još je jedan dokaz kako umjetnost povezuje ljude bez obzira na granice, jezik i kulturu. Zahvaljujući eTwinning platformi, učenici i učitelji postaju dio jedne šire europske zajednice učenja u kojoj se znanje prenosi kroz stvaranje, igru i suradnju. Inspiracija i znanje koje su učenici stekli ostat će trajno u njihovim sjećanjima – baš poput najljepših umjetničkih djela.

Ljiljana Marinjak i Marija Bulut Lukačević

Pročitajte još

Učimo kako živjeti zdravo

Učimo kako živjeti zdravo

Učenici 2. i 3. razreda Područne škole Ivanovci s velikim zanimanjem sudjelovali su u provedbi međunarodnog projekta „Živimo zdravo 5“, koji je realiziran putem platforme eTwinning. Autorice projekta, Melita Pek iz Republike Hrvatske i Slavica Pokornić iz Republike...

Skip to content