Datum objave: 9. lipnja 2025.
Kategorija: eTwinning | Vijesti

POSTER IZLAGANJE NA StemKa KONFERENCIJI

Učiteljice naše škole Ljiljana Marinjak i Marija Bulut Lukačević su u svibnju ove godine sudjelovale na 3. međunarodnoj StemKa konferenciji s pozitivno evaluiranim poster izlaganjem „Iskustveno učenje u nastavi prirodoslovlja“. Njihov poster je i nagrađen kao jedan od najboljih. U svojem poster izlaganju prikazale su istraživački usmjeren pristup u nastavi prirodoslovlja u svojoj nastavnoj praksi. Istaknule su da je glavna  osobina svakog djeteta od najranije dobi znatiželja. Njihovo zanimanje i potreba za traženjem odgovora na pitanja o pojavama u prirodnoj i društvenoj zajednici predstavljaju temelj istraživački usmjerenog pristupa u nastavi prirodoslovlja. Cilj ovakvog pristupa je poticanje radoznalosti, bolje razumijevanje i funkcionalnija upotreba naučenog, te razvoj kritičkog odnosa prema informacijama, što je u skladu s kurikulumom nastavnog predmeta Priroda i društvo u Republici Hrvatskoj.

Učenici PŠ Ivanovci su istraživali složenost i međusobnu povezanost čimbenika koji oblikuju čovjekovo okruženje na zabavan i zanimljiv način, što potiče razvoj raznolikih vještina. Uočavali su i tumačili uzročno-posljedične veze, razvijali motoričke vještine, vrijednosti, stavove i navike. Također su naučili kako otkriti, definirati i rješavati probleme te prihvaćati različite stavove i mišljenja. Učiteljice su u tom procesu djelovale kao suradnici i mentori.

Iskustveno učenje omogućilo je učenicima aktivno sudjelovanje, potaknulo njihovu znatiželju, poboljšalo koncentraciju i pažnju, te ih motiviralo na razmišljanje i kreativno rješavanje problema. Učenici su imali priliku pronaći jedinstvena rješenja, koristeći prethodno stečena znanja i vještine.

Eksperimenti koje su provodili bili su tematski povezani: s vodom, bojom, sodom bikarbonom, biljkama i zrakom. Stvorili su šarenu kišu, izazvali „vulkansku erupciju“ reakcijom sode bikarbone, deterdženta i octa, te dokazali provodnost vode kroz stabljike cvijeta. Istraživali su obnovljive izvore energije i procese u prirodi kako bi razumjeli održivi ekosustav, prikazali energiju vjetra i vode, te izradili kompostište kod kuće, bilježeći vrijeme potrebno za nastanak komposta. Učenici su također istraživali uvjete života, vrste tla, njegovu propusnost, težinu, sastav i tlak zraka, te pratili rast i razvoj biljaka. Izradili su filter za vodu kako bi razumjeli proces prirodnog pročišćavanja, a promatrali su kruženje vode u prirodi kroz izradu biljnog terarija. Prema vlastitom izboru, najzanimljiviji eksperimenti bili su izrada gumenog jajeta i jaja u boci. Učenici su provodili eksperimente samoinicijativno, prema vlastitom interesu.

Prolazeći kroz eksperimente, učenici su prošli kroz sve faze istraživačkog rada: postavljanje problema i pretpostavki, planiranje, promatranje, prikupljanje informacija, mjerenje, očitavanje rezultata, prikazivanje, analiziranje i konačnu prezentaciju te argumentaciju svojih stavova. Ove aktivnosti bile su i dio različitih projekata, kao što je međunarodni eTwinning projekt ŠTEM- ajmo 3, koje su učenici 3. razreda PŠ Ivanovci provodili u ovoj 2024./2025. godini.

Sudjelovanje na StemKa konferenciji i priznanje za poster izlaganje „Iskustveno učenje u nastavi prirodoslovlja“ predstavljaju važnu potvrdu kvalitetnog rada i suvremenog pristupa učenju. Znatiželja učenika te iznimna uključenost u eksperimentalni i istraživački rad dodatno motiviraju i učenike i učitelje na nastavak ovakvog načina rada. Veselimo se nastavku istraživanja, eksperimentiranja i unapređivanja nastave prirodoslovlja i nadalje kroz nove projekte, suradnje i konferencije. Vjerujemo da ovakav pristup potiče aktivno učenje, razvija znanstvenu pismenost i oblikuje učenike u znatiželjne, odgovorne i kritički osviještene promatrače svijeta oko sebe.

Ljiljana Marinjak i Marija Bulut Lukačević

Pročitajte još

Dan započni zdravim doručkom

Dan započni zdravim doručkom

U sklopu obilježavanja Tjedna školskog doručka (13. - 17. 10. 2025.), koji organizira Hrvatski zavod za javno zdravstvo, učenici 3. i 4. razreda Područne škole Ivanovci, zajedno sa učiteljicama Marijom Bulut Lukačević i Ljiljanom Marinjak uključili su se u niz...

Duhovit i vedar dječji svijet Mladena Kopjara

Duhovit i vedar dječji svijet Mladena Kopjara

Književni susret s Mladenom Kopjarom u Osnovnoj školi Ladimirevci. U sklopu Mjeseca hrvatske knjige, vremena kada posebno slavimo čitanje, pisanu riječ i sve one koji knjigama oplemenjuju naš život, 22. listopada u OŠ Ladimirevci stigao je hrvatski književnik i...

Skip to content