U sklopu obilježavanja Tjedna školskog doručka (13. – 17. 10. 2025.), koji organizira Hrvatski zavod za javno zdravstvo, učenici 3. i 4. razreda Područne škole Ivanovci, zajedno sa učiteljicama Marijom Bulut Lukačević i Ljiljanom Marinjak uključili su se u niz edukativnih i praktičnih aktivnosti s ciljem poticanja pravilnih prehrambenih navika te podizanja svijesti o važnosti doručka kao najvažnijeg obroka u danu.
Tjedan je bio posvećen promicanju zdravih životnih navika, razumijevanju nutritivne vrijednosti hrane i zajedničkom učenju o tome kako male promjene u prehrani mogu značajno poboljšati naše zdravlje i energiju.
Učenici su kroz istraživanje, igru i praktične zadatke učili o tome što čini uravnotežen doručak, zašto je važno započeti dan hranjivim obrokom i kako poštovati prehrambene različitosti među sobom. Sudjelovanjem u aktivnostima, učenici su otkrili da zdrava hrana može biti i zanimljiva i ukusna. Provedene aktivnosti:
1. Doručak pod povećalom – Što jedemo svaki dan?
Učenici su istraživali što to zapravo jedu svakog jutra. Razgovarali su o tome biraju li uvijek iste namirnice ili vole da im doručak bude raznolik, te što sve utječe na izbor hrane. Kroz zajednički rad naučili su kako treba izgledati uravnotežen doručak i zašto je važno unositi različite skupine namirnica – žitarice, mliječne proizvode, voće i zdrave masti.

2. Doručkom oko svijeta
Drugi dan tjedna bio je posvećen upoznavanju kultura kroz hranu. Učenici su otkrivali što doručkuju djeca u različitim dijelovima svijeta – negdje dan započinju juhom, rižom i grahom, drugdje kašom ili sendvičem. Zaključili su da svaki doručak priča svoju priču i da se kroz hranu može puno naučiti o običajima i životu ljudi. Svoja saznanja učenici su prikazali kroz zajedničku prezentaciju “Doručkom oko svijeta”.

3. Doručak za svakoga – jednaki smo iako jedemo različito
U ovoj aktivnosti učenici su razgovarali o prehrambenim razlikama i potrebama. Neki ne smiju gluten, neki ne mogu piti mlijeko, a nekima smetaju orašasti plodovi – no svi zaslužuju doručak koji im odgovara i koji ih veseli.
Pogledali su edukativni film “Ona stalno nešto glumata” i kroz razgovor učili kako se prilagođavati jedni drugima, poštivati razlike i stvarati okruženje u kojem se svi osjećaju uključeno.

4. Hrabri izazovi!
Učenici su hrabro zakoračili u svijet novih okusa! Pripremali su i kušali, a na kraju i ocjenjivali jela koja većina njih nikada prije nije probala – juhu od bundeve, zalogajčiće s tunjevinom, zobenu kašu s voćem te vafle s jabukama i medom. Uz puno smijeha i znatiželje, većina je otkrila da se iza nepoznatih jela često kriju ukusni i zdravi zalogaji.

5. Okusi koji nas spajaju
Na kraju tjedna učenici su izložili svoja saznanja, razmišljanja i dojmove te na prezentirali sve što su naučili. Postavljen je i “Zid zahvalnosti”, na kojem su učenici dijelili svoje uratke o važnosti doručka, zdravih navika i međusobnog poštovanja. Zahvalili smo našoj kuharici Vesni koja nam svakodnevno sprema ukusne i hranjive obroke.


Tjedan školskog doručka u Područnoj školi Ivanovci bio je tjedan istraživanja, učenja i zajedništva. Učenici su kroz praktične aktivnosti shvatili da zdrava prehrana nije dosadna, već može biti raznolika, maštovita i zabavna. Aktivnosti provedene tijekom Tjedna školskog doručka bile su dio eTwinning projekta “Živimo zdravo 6”, u kojem je zdrava prehrana jedan od glavnih ciljeva, a ujedno su se uklopile i u eTwinning projekt “Moja kreativna i zabavna učionica”, jer su učenici kroz kreativne i interaktivne zadatke učili i istraživali na zabavan i poučan način.
Marija Bulut Lukačević i Ljiljana Marinjak




