2021-11-25 19:12:46

MILENIJSKO NATJECANJE IZ KREATIVNE INDUSTRIJE

Milenijsko natjecanje iz kreativne industrije je međunarodno natjecanje organizirano za osnovnoškolce, srednjoškolce i studenta iz Republike Hrvatske i inozemstva. Organizira se po najnovijim pedagoškim i metodičkim standardima, a održava se već treću godinu u prosincu na Ekonomskom fakultetu u Osijeku.

Natjecanje prema svom organizacijskom modelu obuhvaća 12 sektora: arhitektura, audiovizualna umjetnost, baština, dizajn, glazba, izvedbene umjetnosti, knjigu i nakladništvo, medije, oglašavanje i tržišne komunikacije, primijenjene umjetnosti, računalne igre, novi mediji te vizualne umjetnosti. Prema dobi, prijaviti se moglo u tri kategorije: Kreativni sat, Kreativni kalendar i Kreativni planet. Cilj Milenijskog natjecanja je poticanje izvannastavnih aktivnosti korisnim za razvoj vještina, kritičkog razmišljanja, kreativnosti i unaprjeđenju stečenih znanja. 

Ovakav vid natjecanja osnažuje suradničko i društveno – odgovorno ponašanje. Natjecatelji su imali potpunu slobodu u kreiranju i izradi idejnih rješenja na temu GLAGOLJICA, PUT SVILE i MITOLOGIJA. Prijave su trajale do 26.11. Svoja idejna rješenja, učenici će imati priliku predstaviti pred Prosudbenim povjerenstvom uživo ili putem ZOOM platforme 2. 12. na Ekonomskom fakultetu u Osijeku.

Učenici 4. razreda u sastavu Ana Dorić, Vanesa Kasapović i Klara Vidaković uz voditeljicu tima učiteljicu Ljiljanu Marinjak, prihvatili su ovaj natjecateljski izazov i temu MITOLOGIJA obradili izradom digitalne društvene igre kroz priču Šuma Striborova Ivane Brlić Mažuranić. Motivi Šume Striborove upravo proizlaze iz elemenata slavenske mitologije i hrvatskog folklora, koje je spisateljica nadogradila svojom maštovitošću i orginalnošću. Njena upotreba arhaičnih izraza pomalo stvara probleme u razumijevanju, posebno mlađim čitateljima. Stoga smo odlučili približiti djeci njeno stvaralaštvo kroz drugačiji, zabavan i kreativan način primjenom novih medija koje mlađi čitatelji rado prihvaćaju.

Tim sastavljen od troje učenika 3. razreda PŠ Ivanovci, Fabijan Pavošević, Dino Varžić i Marin Babić pod vodstvom mentorice Marije Bulut Lukačević također su se okušali u sektoru kreativne industrije. Izabrali su temu GLAGOLJICA jer je glagoljica 2014. godine proglašena nematerijalnom kulturnom baštinom Republike Hrvatske. Glagoljica je jedna od temeljnih oznaka hrvatskog kulturnog identiteta. Zadatak je bio ponuditi rješenje kroz jedan ili više sektora kreativne industrije i odgovoriti na pitanje Kako OSvajati glagoljicom u novom mileniju. Tim 3. razreda odlučio se na produkt dizajn te su pomoću web alata Canva i QRCodeMonkey dizajnirali straničnike na temu glagoljice. S obzirom da je ova godina proglašena Godinom čitanja učenici su straničnike namijenili popularizaciji čitanja, a ujedno i upoznavanju glagoljice koja je prvo pismo kojim su Hrvati bilježili svoj materinski jezik već u 10./11.st.

Učenici oba tima su uključeni u međunarodni eTwinning projekt Uz čitanje riječi rastu 2/Words grow by reading 2 te će ovi straničnici i društvena igra Šuma Striborova biti prikazani i projektnim partnerima ovoga projekta.

Ljiljana Marinjak i Marija Bulut Lukačević


Osnovna škola Ladimirevci