2022-05-26 12:07:05

ISKUSTVENO UČENJE KROZ PROJEKTNE AKTIVNOSTI

Tijekom ove školske godine bili smo vrlo vrijedni i aktivni u mnogim projektima. Jedan od njih je međunarodni eTwinning projekt Magična naukica / Magical science u kojem su sudjelovali učenici 3. i 4. razreda Područne škole Ivanovci i učiteljice Marija Bulut Lukačević i Ljiljana Marinjak. Autorice projekta su Ljiljana Mudrinić i Snežana Stević. Cilj ovog projekta je bio poticati radoznalost za otkrivanjem pojava u prirodnoj i društvenoj zajednici, bolje razumijevanje i funkcioniranje, te razvijanje kritičkog odnosa prema prikazanim činjenicama. 

Učenici su kroz projekt razumjeli složenost i povezanost svih faktora koji djeluju na čovjekovo okruženje, uočili i tumačili uzročno posljedične veze, razvijali motoričke vještine, vrijednosti, stavove i navike. Naučili su otkriti, definirati i riješiti problem kao i prihvatiti različite stavove i mišljenja.

Eksperimenti koje smo proučili i izvodili bili su tematski povezani: eksperimenti s vodom, balonima, bojom, sodom bikarbonom, biljkama i zrakom. Učenici su također imali mogućnost izvoditi pokuse po vlastitom izboru. Kroz projekt smo surađivali s projektnim partnerima iz Bosne i Hercegovine, Srbije, Sjeverne Makedonije i Turske.
Najveću suradnju učenici četvrtog razreda, ostvarili su s učenicima izdvojenog odjela Osnovne škole "Milić Rakić Mirko" iz Donjeg Kordinca iz Srbije i njihovom učiteljicom Jelenom Babić. Putem videokonferencije zajedno smo održali sat povodom Dana izumitelja i našim novim prijateljima predstavili hrvatske izumitelje i izume kao brzinomjer, vegeta, padobran, kemijska, kravata, mp3 player i električni Tesla automobil. Prezentirali smo im neke naše prijedloge izuma i izveli svoje najdraže pokuse. Nakon desetak dana uslijedio je i uzvratni virtualni susret gdje su nam naši prijatelji opisali i pokazali svoje omiljene pokuse.


 

Projekt u cjelini, omogućio je učenicima iskustveno učenje pri kojem iznose svoje pretpostavke, slijede sve etape izvođenja pokusa, promatraju, bilježe i iznose zaključke. Također kroz suradničke aktivnosti i videokonferencije učenici su usavršili svoje komunikacijske i prezentacijske vještine. Također kroz suradničke aktivnosti i videokonferencije učenici su usavršili svoje komunikacijske i prezentacijske vještine. Izvedeni pokusi trajno su zabilježeni u zajedničku zbirku digitalnih materijala.

Marija Bulut Lukačević i Ljiljana Marinjak

 


Osnovna škola Ladimirevci